Löften till för att brytas eller hållas?

Jag sa att jag skulle blogga, jag lovade men löften är något som jag har lätt att bryta och jag borde egentligen aldrig säga att nu lovar jag att börja blogga. Egentligen varför ska jag lova någon att blogga. Brukar man inte blogga för att man själv vill? Jag har alltid ursäkter för att inte göra det jag ska eller borde. Så står jag där med löften att hålla, saker att göra och ursäkter att faktiskt göra det istället för det andra. Ibland måste man kanske bestäma sig för det man gör med sitt liv. Jag skulle städat rummet igår som jag snart har lovat i 8 veckor. Ursäkten var att jag var trött. Jag var trött men jag borde tagit mig upp och gjort det. För om det hade varit klart igår så hade jag inte behövt göra det idag eller på söndag.  
 
Det här med att skjuta upp saker är en specialitet jag har. Sen-gångaren som pappa brukar säga. Sen är ordet jag använder till allt. Sen, jag gör det sen och hittade den här artikeln om just det vilket var lite intressant: Ni kan läsa det HÄR. Jag skjuter upp saker jag borde göra. Läxor, prov och annat vilket inte är bra och måste bli en ändring på. Vad gör man, vad ska jag göra... har inget svar på det. Kanske börja tänka JUST DO IT! Som Nike reklamen säger och även artiklen. Jag borde men gör det inte...
 
Så är det dags för en förändring? Jag tycker det. kommer det bli en förändring? Det vet jag inte.
 
 

Kommentera här: