Mötet med olika människor!

Jag skulle inte kalla detta ett blogg inlägg inte heller en ”hur har jag det dag” utan jag skulle kalla detta en observation av människor runt om kring mig och de personer jag möter i jobbet. De jag har möt och de jag fortfarande möter och det första intrycket.

När man jobbar på ett jobb som jag gör möter man alla olika människor. Man får olika intryck och olika bemötande. Jag jobbar på en arbetsplats med många människor. Upp till 100 anställda och man kan inte känna igen alla, man kan inte heller få ett intryck av alla. Trots detta möter jag folk varje dag och även personer som jag faktiskt känner igen. Eftersom att jag sitter i en växel möter jag även folk genom telefonen. Jag är fascinerad verkligen fascinerad av folk som ringer. Idag har det varit en förmiddag när många har ringt och jag möter olika personer inför varje samtal. Ingen utav de här människorna är jätte lika varandra men vissa likheter har de alltid. Det finns de som har lätta att bli sura, det finns de som bara skrattar bort det och skämtar om det. Eftersom att det ringer många människor till olika avdelningar hela tiden kan det ibland vara svårt att komma fram och det är då det blir väldigt många reaktioner. Jag kan förstå att folk blir frustrerade om de har ringt flera gånger och varje gång kommer jag med min röst ”jag vet inte riktigt varför de inte svarar men du kan väl ringa lite senare” När den repliken sägs så får man flera olika reaktioner. Vissa är okej med att de kan ringa upp senare men vissa kan bli riktigt förbannade och skälla ut mig för att andra inte svarar. Då säger jag oftast ” jag förstår att det kan vara jobbigt men vad skulle jag kunna göra?” För helt ärligt finns det inte så mycket jag kan göra än att koppla de vidare. Ibland vill man också bara skratta för att folk är så självupptagna och bara tänker på sig själva. Jag har blivit utskälld några gånger för att de inte kommer fram och jag tycker att jag ändå har skött det väldigt bra för jag blir inte oftast arg eller sur på någon jag aldrig träffat. Ibland vill man ryta till och säga till de men det kan man verkligen inte göra. Så i det fallet får man bara vara lugn och säga som det är… jag gör mitt bästa och mer kan jag inte göra. Självklart är det verkligen inte bara negativa saker som händer på det här jobbet. Många som ringer skämtar och lättar upp stämningen när man har tråkigt! Det roligaste en kund har sagt och som vid det tillfället då jag fått tre kunder som var missnöjda och två kunder som blev arga på mig. Kommer en kille och ska försöka få tag på folk på båtavdelningen (den dagen hade det ring otroligt mycket till den avdelningen) Tror han hade försökt 4-5 gånger under dagen och så ringer han igen och jag kopplar och kopplar på varje person på båtavdelningen och får för 6 gången ingen napp. Då frågar han om alla är borta och jag svarar att nej de är nog bara upptagna. Då får han ur sig: Nej men de är väl och simmar allihop. Jag har aldrig flabbat så mycket i hela mitt liv. Jag skrattade så mycket så att han tillslut frågade om jag fick luft det var knappt att jag fick det. Han sa att han skulle försöka lite senare igen och andra gången så fick han faktiskt tag på de på båtavdelningen. Men denna kille gjorde att den dagen blev så himla mycket mer än en vanlig arbetsdag. Så tack för det vem du nu var du gjorde hela min dag.

Trots detta är jag glad att jag har fått träffa så himla mycket nya personer. Så många roliga men även några tråkiga men man lär sig verkligen att uppskatta personer som får en att skatta och ignorera de som bara blir sura.

Jag är glad att jag fick den här chansen att jobba i den här växeln den här sommaren. Jag är glad att jag fick möjligheten att möta folk med olika syn på världen. Jag är tacksam över att mitt första jobb blev så himla bra. Tack Skene järn för att ni har gjort mitt första jobb till ett bra jobb!

Kommentera här: